dilemma

Dilemma! yupp. Seriously shit.

Bile masuk duet ptptn mule la macam2 gua bayangkan bnde yg gua nk beli. Macam tu la tiap2 sem. Mesti ade peruntukan utk setiap bnde yg gua minat. Mula2 gua nk bikin moto. Maklumla, gua ni suke moto dari kreta. Dok area kl, tau jela. Cepat, xjem,maintenance mura, xde tol. Semua tu kene consider bai lagi2 kalau gaji kecik. Nk pakai krete gua bkn ank org kaya. Krete mama la gua lenjan sane sini. ha ha ha haaaa. Cuma y xbestnye bile hujan. Basah. Normal la. Pastu excident sakit bai. Lagi plak, moto gua ni dh modi pakai carb Uma saiz 28. mudguard gua kasi buang sbb nk facekan carb ke depan.ha ha ha. Bile hujan Air filter masuk air. Semput. Kuar je pt sem ni gua nk tukar block r konon, cam, exzos, coverset, headlight. mahal la pulak!

Then xjadi, gua nk angkat ipod touch 4g la, canggih bai. Gua bajet malas nk beli phone sbb dh ade. Ipod tu pn da gempak. Tp bile relatives gua sume tgh kencang pakai android, GUA TERCABAR BAI ! Gua nk angkat phone baru gk. Korang x caye g la bace review mane2. Bagus doe android ni. Setelah buat survey, kt bawah ni gua listkan sikit comparison between iOS (apple) ngn android.


1. android open source, means org bole create application sdri bg sape y gempak!
2. application free. application bole tambah selagi ade memory space.
3. x bias, means lw nk bluetooth ngn sume nset bole.xmcm iphone.
4. canggih saing2 iOS. symbian ngn windows mobile cicir. WM 7 cm best, tp ntah! interface android lebey kurang cm ipod/iphone.buat mase ni smartfon je pakai.

Gua mana bole kalah bai. Gua bercite2 nk angkat samsung galaxy S series (i9000/fascinate/vibrant/captivate). i am beating them! (relatives). iPong memang r gempak.stylish design. Abis pokai la gua sbb mhl sgt. Then baru la gua sedar, knp la gua xblaja rerajin. Lw x bole dapat scholarship! Btw. Dyorg dh kerja. Nk pakai ape pn bole. Gua??? blaja x abes lgi. Tp angan2 mestilah besar bak johan! Kalau xmampu pn, gua agkt samsung galaxy 3 jadi r. Jnji android !

gua nk mintak tolong y'all. Pe y patot gua buat?

a) buat moto
b) beli phone
c) beli bnde berfaedah
d) simpan
e) state other advice_________________________________

So please advice. (:

6 comments:

  1. jangan bazir duit ptptn tu...
    guna leklok. nnt nak bayar pas abis belajar sakit...

    kesimpulannya, akak pilih (e)

    ~yahahaha~

    ReplyDelete
  2. aku sarankan ko plih c,d..
    a n b 2 nanti2 r wei..
    tgu kje nty..
    wakaka=]

    ReplyDelete
  3. pikirkan linguaphone dahulu...huhu

    ReplyDelete
  4. sgt berterima kasih semua..

    kak: btol gk tu,tp hasrat sukar dibendung :(
    mcm2 cara da buat nk save duet tu.pindah acc laen,bg org laen pakai gk yg bagus..nnt bile xde duet br mintak kt die.

    tasya: pilih satu je lor

    wal: tu r.da tepon da. aku x pick up fon pn.

    ReplyDelete
  5. xyah bli pe...simpan je duit...
    nnt smpai mse nyer ko akan tau..
    hehehe

    ReplyDelete

mungkin anda terasa nak baca

Related Posts with Thumbnails