trauma

17 nov 2010:
smua org tau hari tu hari raya haji,dsbbkn family xbalik kg,gua adik bradik pegi la cuci mate kt OU.Byk gk kedai gua usha sbb nk carik jaket. At last topman gk gua singgah. Jaket stail wa cakap luu, ade sale plak tuhh. Asyik kene kipas ngn adik gua, gua relakan jgk la duet gua walaupon gua nk buat repair moto. Mana tak nye..gua sorg je yg xbershopping.MANA BOLEH BAI !

Plan nk anta akak gau balik umh dulu sebelum balik umh, suddenly! ade plak India mabuk berlenggang lintas jalan 3 lanes. Mmg ajal org kate, xboleh nk elak kiri kanan. Brek pn xbenti jgk sbb momentum, melambung r kt kete mak gua. Nasib baek passenger dr 4 org xjadi 5 org !
Esoknye br r mati kt hosp sg buloh akibat cedera parah.

Dh ade iklan pn bgtau cara nk melintas, sebagai contoh "jangan melintas seperti ayam" luu semua still igt x ayat keramat iklan tu..? skng dh jd kes polis menyusahkan org laen terutama gua nk kene wt report, naek court bagai. Org laen korban lembu..........gua? luu pn dh pandai pk kn.semoga roh beliau aman.


Lepas ni gua mcm dah taubat plak xnk bwk laju2. Ngeri kot ! Walaupon ajal dn maut di tgn Allah,ttp membahayakan nyawa itu sst yg dilarang ye tuan2! Nafsu nk mody sane sini, mekap bg cun masih membara. Tp xpela... Luu org yg bwk laju2 ni pegi r gerak dulu. Gua folo rapat je. Cucuk angin. Jnji gua sampai dgn selamat.

ps: uncle jgn kacao kami ye :)


2 comments:

  1. hahaha cian ko kan..
    xpe r mybe Allah nk bg ko jd more alert..
    ati2 ride moto kesayangan ko 2=]

    ReplyDelete
  2. tasya: akak aku la yg langgar org gune krete mak aku. insyaallah aku bwk hati2 :)

    ReplyDelete

mungkin anda terasa nak baca

Related Posts with Thumbnails